23 Ekim 2013 Çarşamba

Yaşam Stiline Giriş-2

Yol İnsanı Olmak

Ben her bahar aşık olmam ama
Her bahar gitmek isterim.
Gittiğim olmadı hiç,
Ama olsun... İstemek de güzel.
Can Yücel

Nar gidebilmeyi öğrensin istiyorum.. Her bahar, her yaz, her kış gitmek istesin.. Ve gitsin.
Kök salmasın öyle uzunca bir yere. Dünyada tadılacak bunca farklı tat, yaşanacak bunca farklı keyif, arkadaş edinilecek bunca farklı insan varken neden 5.313 km2  ( örneğin İstanbul )'ye mahkum olsun ki ?

Hedefe kitlenen anne ilk ayında 4 farklı yatakta uyuttu kızını.
İkinci ayında uçağa bindirdi ( anne karnındakini es geçiyoruz) .
Otel yataklarına alıştı kızımız, hatta pek bir sever oldu..

Ama yolda olmak demek, paçoz olmak değil.
Dünya insanı oldu ama parmak arası kauçuk terlikli sefil turist asla olmadı Nar :)

Peki nasıl yaptık?  "Küçük Hanım Tatilde" metodu ile.

Metodumuz öncelikle teknolojik bir anne olmak ve Seyahat Özel listemizi sadece hazırlamakla kalmayıp; ister iCloud, ister Google +  ama muhakkak  bir bulut ortamına taşımakla başlıyor..
Böylece 7*24 evde arabada sokakta;  telefon, bilgisayar, tablet nereden isterseniz listenizi kontrol edebiliyor, ekleme çıkarma yapabiliyor, check 'lerinizi ve hatırlatmalarınızı  dakikalarca süren bip bip'ler ile yapabiliyorsunuz..
Benim tercihim iCloud'u açıp,  iPhone Notes kullanmak  
 
Kıyafet seçimine girmeden öncelikle şiddetle tavsiye edeceğim konu anne bebek aynı valizi kullanmak. Tüm seyahat ve sonrasında yerleşim de acaip comfortable bir ortam yaratıyor.
Tabii hangi  valiz? rengiyle stilimizi tamamlayan aşağıdaki Kipling'i 3 aylıkken gittiğimiz ilk tatilimizden beri kullanıyoruz.
Gerçek anlamda hafif. 360 derece dönüyor yani pusetle aynı anda bile taşıyabiliyorsunuz. körüklü ve açılabiliyor. yan cepleri  bir seferde 30 bebek bezi alıyor. ve rengi çok şahane!  Ben Amerika'dan 100 $ gibi komik fiyata aldım en büyük boyunu ( 60 lt 'lik).. Türkiye'de bu line'ı bulamadım; ama tekrar sormak isterseniz Darcey M koleksiyonu.
Bu arada valizin sadece turuncusu var Kipling Türkiye'de ama maalesef 569.00 TL.  Anormal bir fiyat farkı her zamanki gibi .Yine de almak isterseniz http://www.kipling.com.tr Türkiye'deki resmi alışveriş sitesi Kipling 'in.
  
  
Valizden sonra sıra içini doldurmakta :) 
Ben sıkı durun her gün için sabah, öğle, akşam ve  ikindi olmak üzere 4 farklı kıyafet koyuyorum!
 
Bu etapta püf noktası altlı üstlü seçimler yapıp farklı günlerde farklı öğeleri kombinleyebilmek.
Daha da püfü Bebinni tek kullanımlık 10'lu mama önlüğünden mümkünse 4-5 paket yanınıza almak. paket kalınlığı 1-2 cm yani telaşa gerek yok.. E-bebek, Carrefour, Migros bulabileceğiniz en kolay satış noktaları. 10 'lu paket  fiyat 5.99 TL.

Tabii günde 4 farklı kıyafet taşıdığınızda, kombinasyona açık da olsa indikten sonra hem bebeği oyalayıp, her yerleşmek için bir hal çaresi bulmanız da gerekiyor ki benim en etkili yöntemim Nar'dan yerleşim sırasında yardım almak oluyor !


Ben kalınan otelin / odanın dolabında muhakkak en fazla bölmeye sahip kısmı Nar'a ayırıyorum; böylece hem kategorik yerleşme yapabiliyorum, hem de götürdüğüm her parçayı aynı anda görebiliyorum. Bu arada içinde bulunduğumuz ara sezon bu işte en uzmanlık isteyen dönem maalesef. Olası farklı hava koşullarına uygun ve cazibeli kıyafet koleksiyonu, hele ki benim gibi anne bebek tek valiz yapanlardansanız pek kolay değil.  Ama oluyor mu oluyor ? İşte örnek, üstten üçüncü raftaki ayakkabılara dikkat.. Stilli bebek henüz yürüyemese bile 5 günlük tatile 7 çift ayakkabı götürür :)  

Sonuç?

Nar 'cık 11. ayında toplam 12 farklı bebek yatağında uyumuştur. Türkbükü 'nde butik otelde de kalmıştır. 5 yıldızlı otelde de . Pansiyonda da. Eş dostta da ..
Uçak, tren ve minibüs her şekilde seyahat de etmiştir.
 
Ve artık farklı yerlerde her gecelediğinde deliksiz uyumaktadır. Hatta diş çıkarma döneminin azdığı şu günlerde anne baba 29 Ekim tatili geldiğine çok sevinmektedir; çünkü 3 gecelik bir otel konaklaması kapıdadır yani 3 geceliğine deliksiz uyuya bileceklerdir.. 

Nar umarım gezmeyi ve gitmeyi hep sever.. Kolay gider.. 

Birkaç yolculuk karesiyle bitiriyorum.. Ciao





  

19 Ekim 2013 Cumartesi

Yaşam Stiline Giriş

İsim Olayı

Stil kelimesine sözlüklerde bayağı bir bakındım..
Biçem diyenler var Türkçe 'de, ya da yoldam..
"A distinctive appearance" İngilizce karşılığı.

 "Ayırt ettirici çehre" desek mi?

 

Nar'ın çehresini anne karnındayken hayal ederdim her anne adayı gibi..
Sanırım 5. ay falandı, ilk renkli ultrason fotolarını aldığımızda ve görebildiğim şiş burunlu, basık alınlı, çipi gözlü bir şeydi :)
Hiç dert etmedim. Bilen bilir " kızım çirkin ama stilli olacak" diye o gün kararımı vermiştim.   
Çünkü kızım fiziğiyle değil, stiliyle fark edilir olacaktı zaten..
 
Profilimde yazmıştım belki okumuşsunuzdur en sevdiğim motto  "özgürlük- eşitlik-kardeşlik" .
.
Soru: Özgür ruhlu, kendine inanan, dünyaya bayılan, insanları ve doğadaki her şeyi seven, kendini her şeyle bir gören ama  kendi yolunda da tereddütsüz giden; hem arkadaş canlısı hem kendini seven, hem sosyal hem duyarlı, hem sanata hem sokağa dokunan bir insan nasıl yaratılır?     
 
Bu yüzden ilk iş doğru ismi seçmek olmalı dedim.
Öyle bir isim olsun istedim ki hem herkes çok iyi bilsin, hem de duyduğunda ikinci kez sormak ihtiyacı hissetsin.
Hem çok tanıdık ve sıcak olsun, hem de çok garip..
Hem sıradan olsun, hem çok farklı..
Kırmızı olsun, ateş topu olsun, birken çoğalsın çoğaltsın.. 

O "Nar" olsun dedim!

Nar ismini sevdi..
En beklenmedik anda daha 33 haftalıkken aramıza katılmak istedi..
Allah'tan Göcek'ten getirttiğimiz nar reçellerimiz hazırdı. Ama bizim Nar 'ımız Aralık hasadı beklerken, Kasım hasadı olarak dünyaya geldi :)
 
   
Sonra esmer anne baba ve hatta esmer büyükanne büyükbabanın kızı sarı saçlı mavi gözlü çıktı !
A Rh + pozitif anne ve babaya rağmen, o 0 kan grubunu seçti :)
 
 
 
Sessizlikte ağladı, kalabalıkta uyudu..
Tüm uykusuz bebeklere inat akşam 8'de uyuyup sabah 8'de kalktı.
Daha 5 aylıkken kuşlarla arkadaşlık etti..
 
Ateş topumuzu ağladı mı da susmak bilmedi.. Anne babasını 2 ayda en az 10 kere hiç susmadan ağlıyor, kesin bir yerinde bir şey var diye hastanelik etti; acilin kapısından girer girmez kikirdedi..
 
Nar ismini ilk 10 ayda harika taşıdı.
Herkese boncuk dağıttı. Birken çoğaldı.
Tanıştığı herkesin " nereden aklınıza geldi bu isim?" li Nar bebeği oldu :)
 
Yani anne & bebish stil macerasına 1 -0 önde başladı..

Fark edilen ve fark ettiren isimlere, cesur ve özel isimlere selam olsun !! 






    

Kısaca ilk 10 ay

Nereden Başlasam Nasıl Anlatsam?


Narisko dünyaya geldiği günden çok önceleri farklı bir alışveriş çılgınlığına kapılmıştım...
Öyle ki 7 aylık hamileyken sırf ona gardrop düzmek için 10 saat uçmayı göze almış ve New York'tan içinde bana ait bir çöp bile olmayan 2 koca valizle dönmüştüm... Peki kesti mi o koca yoldan taşınanlar beni? Elbette hayır :)
Son 10 aydır büyümekte olan bebek ve günde 10 saati aşan iş yaşamımdan arta kalan her anı - gerçek anlamda an- Nar'ın stiline ayırmışım.. Bu mesaide ilk yaşımıza gelmeden ikinci dolabımıza geçtik :) Ben her seyahat, her AVM, ve her müze, ve her konser ve hatta her restorandan  Nar 100, anne 0 çıkmaya başladım!
Nar'a kıyafet, Nar'ın odasına tablo, Nar için CD, Nar'a tattırmak için yemek örnekleri.. Ve hatta Covent Garden 'daki bir vitamin shop'tan sırf Nar için ısmarlanmış 11 çeşit vitamin! Vitamininde stili olur mu demeyin.. Vücut kas ve dolaşım sistemimizi 1 yaş öncesinden hazırlıyoruz biz :)
Her zaman satın alma davranışı ile sonuçlanamadı bu aktiviteler elbette.. Bazen zaman yetmedi, bazen bütçe :) çoğu kez değmez dendi anne tarafından..
Ama saatlerce bebek odağında dolanıp, bu aktivitenin en keyif aldığım uğraş olduğuna karar verdim sonunda!

Açıkçası stil sahibi olabilmek her zaman beni benden almıştır... Arkadaşlarımın bu yeni yetme blog yazarını Lady Di ile kıyaslamışlığı vardır :) veee şimdi küçük prenses yetişiyor annesine, hatta geçiyor!

 

Blog yazmak nerden çıktı tüm bu koşuşturma içinde peki? 

Stilin sadece üst baş değil; bir bakış açısı, bir hayat gustosu, bir zevk kaynağı olduğunu daha anne karnında iken kızıma yaşattırmak istediğimde..
Stil sahibi bir bebek yetiştirmenin hayatımda ne kadar çok zaman aldığını fark ettiğimde..
Ve nihayet Nar'ın facebook 'dur, instagram'dır "ah ne güzel kızım var" diye paylaştığım hemen hemen her fotoğrafına  Nar yerine sitiline odaklanan yorumlar gelmeye başladığında !
Giriş yazısında da yazdığım gibi madem bu işe bu kadar emek harcıyorum, bari benimle aynı dertten muzdarip annelere bir katkım olsun dedim!  
Bu ilk yazıda aslında benim susup karelerin konuşması gerekiyor sanırsam..
Meşhur doğum öncesi seyahat,  gereksiz olduğunu bilsem de ilk marka takıntısı başlangıçları, ilk dadı seçimi, ilk yılbaşı partisi, ilk mayolar, ilk kolye, ilk erkek arkadaş :)

sanırsam içlerinden bazılarını ileriki yazılarda detaylandırmam gerekecek ..

 
 

Başlangıç için yukarıdaki resimler alışveriş canavarı 7 aylık anne adayının otel odasından seçmeler..
Haa bir de alttaki resim var..
NY 'a karnımda bebekle gitmişken; stil demek hayata bakış açısı demek felsefesiyle, doğmamış çocuğu ilim irfanla erken yaşta tanışsın diye üşenmeden 4 saatlik tren yolculuğuyla Boston'a gidip, Nar' ı daha doğmadan Harvard ve MIT ile tanıştıran anne kim olabilir ?  :)
 
 
 PS: yorgunluktan bitmiş, ama yine de gülümsemeye çalışıyor! ileride anı olacak ya :))
 
Şimdilik kisses :))